INDOOR ROEIEN

DE MEEST COMPLETE VORM VAN TRAINING

rowing.png

MIX VAN KRACHT & CARDIO

Door de continue beweging prikkel je het uithoudingsvermogen. Verder werk je tegen een weerstand gecreëerd door een vliegwiel wat een sterke kracht stimulans teweegbrengt

.

VOORDELEN VAN CARDIO TRAINING

  • verbeter je Vo2max (rechtstreeks positief effect op algemene gezondheid en levensverwachting)

  • vermindering van het risico op hart- & vaatziekten

  • groter bloedvolume (dit stimuleert de herstelcapaciteit van het lichaam waardoor je zelf efficiënter kleine ontstekingen en overbelastingsletsels kan verwerken)

  • verbetering van het geheugen

heart-rate.png
muscle.png

VOORDELEN VAN KRACHTTRAINING

  • Spieren ondersteunen je botten, daardoor verminder je het risico op bot en gewrichtsblessures.

  • Krachttraining heeft een preventief effect op Diabetes type 2 en verlaagd de bloeddruk. 

  • Met de leeftijd verliest met kracht in de spieren, roeien voorkomt spierafbraak door dat het een vorm van weerstandstraining is.

  • Sterkere spieren in het algemeen werken preventief op lage rugpijn.

ZERO IMPACTTRAINING

Waar je bij lopen een sterke impact krijgt doorheen de gewrichten of bij fietsen lang in één dezelfde houding moet zitten blijf je bij roeien continue in een dynamische beweging zonder impact te moeten ervaren.

Verder train je het volledige lichaam gaande van de beenspieren naar de bilspieren, rug alsook de volledige schoudergordel en armen.

Hierdoor heb je mits de juiste techniek een minimaal risico op blessures.

bones.png